Responsive Ad Slot

Hamdan Lantik Pengurus DPW SI Gorontalo

Sabtu, 29 Juli 2017

Ketua Umum Syarikat Islam Hamdan Zoelva melantik Pengurus DPW Syarikat Islam Gorontalo.

Dihadapan hampir seribu kaum Syarikat Islam yang hadir memadati hotel Grand Q di pusat kota Gorontalo,  Hamdan berpesan kepada DPW Syarikat Islam Gorontalo, untuk segera melakukan konsolidasi organisasi.

"Hidupkan kembali cabang cabang yang kemarin tertidur,  bahkan bangunkan hingga ke anak cabang dan Ranting,  Dahulu Gorontalo ini basis Syarikat Islam," seru Hamdan Zoelva yang disambut tepuk meriah hadirin.

Syarikat Islam akan fokus pada Dakwah Ekonomi, dengan demikian Syarikat Islam tidak akan masuk keranah politik praktis,  namun kita tidak menutup,  bahkan kita mendorong bila ada kader kader Syarikat Islam ingin aktif dalam Partai Politik.  Kita akan suplay dan kita akan warnai Parlol parpol dengan kader Syarikat Islam.

Banyak potensi ekonomi di Gorontalo yang bisa kita maksimalkan dengan melalui Dakwah Ekonomi,  namun kita perlu juga membangun sarana penunjangnya. Oleh Sebab itu di bidang pendidikan kita akan membuat sekolah sekolah vokasi, utamanya politeknik yang sesuai dengan kebutuhan demografis dan geografisnya.

Juga akan segera kita bentuk di Gorontalo, koperasi koperasi ditingkat Cabang dengan nama KOPSI (Koperasi Perdagangan Syarikat Islam). Ditingkat Wilayah akan dibentuk PUSKOPSI dan ditingkat pusat INKOPSI.

Selain itu, ditingkat Cabang dan Wilayah harus didirikan Kantor Dagang Syarikat Islam sebagai pusat dakwah, yang berfungsi memberikan bimbingan, kemitraan dan pelatihan bagi kaum untuk menjadi pelaku ekonomi yang handal.
Don't Miss